Αρχική » , , , , , » SOS ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ! Οι Τούρκοι κάνουν πάρτι και εμείς δεν έχουμε σάλιο

SOS ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ! Οι Τούρκοι κάνουν πάρτι και εμείς δεν έχουμε σάλιο


Και την ίδια ώρα οι Ευρωπαίοι ζητούν επιτακτικά από την Ελλάδα να κόψει κι άλλο τις αμυντικές της δαπάνες οι οποίες έχουν κοπεί κατά 53%!

Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος έχει ενημερωθεί εκτενώς για το χάσμα που ενδέχεται να δημιουργηθεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας σε επίπεδο στρατιωτικής ισχύος στο Αιγαίο. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στον αέρα και στην Πολεμική Αεροπορία. Γι΄ αυτό έχει ανοίξει το θέμα προμήθειας τουλάχιστον 20 F-35 παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των 120 από τα 155 F-16 που διαθέτουμε. Δεν υπάρχει όμως ... μία! 

Η επερχόμενη απειλή στο Αιγαίο λέγεται F-35! Πρόκειται για το αμερικανικό αεροσκάφος 5ης γενιάς των ΗΠΑ, το οποίο είναι stealth. Η Τουρκία, που πάντα αντιμετώπιζε σοβαρά το θέμα του εξοπλισμού της, έχει ενταχθεί ως συμπαραγωγός χώρα από την αρχή του προγράμματος, το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και 15 χρόνια. Η Ελλάδα τότε αγόραζε όπλα μόνο με... μίζες, όπως αποδείχτηκε!

Η Ελλάδα έχει ανεχτεί, μόνο το 2016, 48 υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών σε νησιά της, με τις περισσότερες να έχουν καταγραφεί βέβαια στο νησάκι Παναγιά δίπλα στις Οινούσσες. Χωρίς να υποστηρίζουμε ότι πρέπει ξαφνικά να αρχίσουμε τις καταρρίψεις, είναι εύλογο το ερώτημα της ανοχής που δείχνει η Ελλάδα στη χωρίς όριο τουρκική προκλητικότητα.

Η Άγκυρα έχει ρίξει στον πόλεμο νεύρων κατά της Ελλάδας κι ένα νέο όπλο, φθηνό στη παραγωγή του αλλά πολύ αποτελεσματικό, καθώς είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστεί από τα συστήματα αεράμυνας. Η Τουρκία του Ερντογάν επένδυσε στην ανάπτυξη και κατασκευή μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV), έχοντας φθάσει ήδη στο επίπεδο εξοπλισμού τους με πυραύλους αέρος-εδάφους.

Η Ιστορία έχει αποδείξει ότι όσες φορές ποντάραμε μόνο στην εξωτερική βοήθεια για τα εθνικά μας συμφέροντα χάσαμε παταγωδώς! 0 δικτάτορας Ιωαννίδης είχε διαβεβαιώσεις από τους Αμερικανούς ότι οι Τούρκοι δεν θα κινηθούν κατά της Κύπρου. Το αποτέλεσμα γνωστό. Ο Σημίτης ευχαρίστησε τους Αμερικανούς για την παρέμβασή τους στα Ίμια. Οι γκρίζες ζώνες είναι ακόμη πληγή ανοιχτή και ο τρόπος που χειρίστηκε ο Σημίτης και η κυβέρνησή του την κρίση ακόμη μας κυνηγά.

Μετά από το εξωφρενικό «πάρτι» εξοπλισμών την περίοδο Σημίτη, κατά την οποία αγοράστηκαν πανάκριβα όπλα χωρίς καμία απολύτως πρόβλεψη για τη συντήρησή τους, περάσαμε στο σύνδρομο του «δεν υπογράφω» τίποτα. Κι όποιος τολμούσε να αναφερθεί στην ανάγκη να κλείσουν οι «μαύρες τρύπες» στο αμυντικό μας σύστημα, ήταν περίπου ύποπτος ότι από κάπου «τα ’πιανε»!

Του Πάρι Καρβουνόπουλου (www militaire.gr)

Αμέσως μετά από τα Ίμια το 1996, η κατά­σταση στο Αιγαίο ήταν φρικτή! Κάθε μέρα δεκάδες προκλήσεις από τους Τούρκους, αναχαιτίσεις και αερομαχίες. Σε μια απ’ αυτές ένα διθέσιο τουρκικό F-16 πέφτει! Ο ένας χειριστής σκοτώθηκε, ο δεύτερος πρόλαβε να εκτιναχθεί. Για δικούς τους λόγους που ποτέ δεν έχουν επί­σημα και δημόσια αναφέρει, οι Τούρκοι πίστεψαν ότι το αεροσκάφος τους είχε καταρριφθεί από ελληνικό Mirage 2000 που το αναχαίτιζε. Αποτέλεσμα ήταν οι Τούρκοι να κάνουν να φανούν μετά από το ατύ­χημα τέσσερις ολόκληρους μή­νες στο Αιγαίο! Δεν πέταξε ούτε κουνούπι... Το μήνυμα... δεν ελήφθη και η κυβέρνηση Σημίτη αλλά και όσες ακολούθησαν επέλεξαν να «παίξουν» το παιχνίδι της «εξημέρωσης του θη­ρίου» που λέγεται Τουρκία! 

Κάπως έτσι, 20 χρόνια μετά, έχουμε φθάσει στη σημερινή δραματική κατάσταση στο Αιγαίο, όπου κάθε έννοια διεθνούς δικαίου και ισορροπίας στρατιωτι­κών δυνάμεων έχει ανατραπεί!

Η εικόνα που επικρατεί στο Αιγαίο μπορεί να περιγραφεί με ένα και μόνο στοιχείο. Η υπερπτήση πολεμικού αεροσκάφους πάνω από το έδαφος άλλης χώρας θεωρείται από το ΝΑΤΟ ως εχθρική ενέργεια και δίνει το δικαίωμα στο κράτος που υφίσταται την πα­ρανομία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα. Η κατάρριψη συμπεριλαμβάνεται σ' αυτά. Η Ελλάδα έχει ανεχτεί, μόνο το 2016, 48 υπερπτήσεις σε νησιά της, με τις περισσότερες να έχουν καταγραφεί βέβαια στο νησάκι Παναγιά δίπλα στις Οινούσσες. Χωρίς να υποστηρίζουμε ότι πρέπει ξαφνικά να αρχίσουμε τις καταρρίψεις. είναι εύλογο το ερώ­τημα της ανοχής που δείχνει η Ελλάδα στη χωρίς όριο τουρκική προκλητικότητα.

Οι επιπτώσεις της «συνταγής Σόιμπλε» στην οικονομία έχει επηρεάσει δραματικά και τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Οι ελ­λείψεις ανταλλακτικών και τεχνικής υπο­στήριξης στην ΠΑ έχουν προκαλέσει προ­βλήματα στις διαθεσιμότητες των αεροσκα­φών. Ίδια είναι η εικόνα και στο ΠΝ με πολ­λά πλοία του στόλου να παραμένουν δεμένα αναμένοντας τη συντήρησή τους.

Η Τουρκία εδώ και πολύ καιρό «ρίχνει πέ­τρες» στον αμυντικό «φράχτη» της Ελλάδας, τσεκάροντας αντιδράσεις, αντανακλαστικά και πιθανές «μαύρες τρύπες». Οι «βόλτες» των τουρκικών φρεγατών από τα παράλια της Μι­κράς Ασίας μέχρι ανοιχτά από το Σούνιο δεν γίνονται μόνο ως επίδειξη ισχύος και σημαίας στο Αιγαίο. Οι Τούρκοι ελέγχουν μ' αυτόν τον τρόπο αν υπάρχουν «τυφλά σημεία» στο Αι­γαίο και από πού πιθανόν μπορεί να «μπάζει» το ελληνικό σύστημα επιτήρησης και έγκαι­ρης προειδοποιησης. Έχουν καταγραφεί πε­ριστατικά τουρκικών πυραυλακάτων οι οποίες «αγκιστρώνονται» σε κόλπους ελλη­νικών νησίδων στο Αιγαίο! Σ' άλλες περι­πτώσεις έχουν καταγραφεί νυχτερινές πα­ραβιάσεις χωρικών υδάτων από τουρκικά πολεμικά πλοία, τα οποία εισέρχονται στα ελληνικά νερά και χρονομετρούν την αντί­δραση του αμυντικού μας συστήματος.

Στον αέρα δεν έχουμε μόνο τις παραβιά­σεις από τα μαχητικά των Τούρκων. Κάθε μέ­ρα τουλάχιστον ένα αεροσκάφος ηλεκτρονι­κού πολέμου CN-235 πετά πάνω από τα ελλη­νικά νησιά του Αιγαίου, ξεκινώντας από τη Λήμνο και φθάνοντας μέχρι τα Δωδεκάνησα! Στα οποία υπάρχει το μέγα θέμα που λέγεται Καστελλόριζο!

Αποκλεισμένο νησί από αέρος!

Το Καστελλόριζο είναι ίσως το πιο ενδει­κτικό παράδειγμα της επιβολής τετελεσμένων που θέλει να επιβάλει το καθεστώς Ερντογάν στο Αιγαίο και στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. 0 Νταβούτογλου, όταν ήταν πρωθυπουργός, είχε δηλώσει πως το Καστελλό­ριζο «ανήκει στη Μεσόγειο»! Αυτή την πα­ράδοξη άποψη η Τουρκία προσπαθεί να την επιβάλει στην πράξη, αποκλείοντας το Κα­στελλόριζο από αέρος! Τα τελευταία τρία χρόνια όλες οι πολιτικές πτήσεις που περ­νούν από το Καστελλόριζο δέχονται κλήσεις από τα τουρκικά ραντάρ της περιοχής ότι πετούν σε τουρκικό εναέριο χώρο! Πολύ συ­χνά οι κλήσεις αυτές γίνονται και από πιλό­τους τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών που πετούν γύρω από το Καστελλόριζο!

0 αόρατος εχθρός

Η Άγκυρα έχει ρίξει στον πόλεμο νεύρων κατά της Ελλάδας κι ένα νέο όπλο, φθηνό στη παραγωγή του αλλά πολύ αποτελεσματι­κό, καθώς είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστεί από τα συστήματα αεράμυνας. Η Τουρκία του Ερντογάν επένδυσε στην ανάπτυξη και κατασκευή μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV), έχοντας φθάσει ήδη στο επίπεδο εξοπλισμού τους με πυραύλους αέρος-εδάφους. Κάτι που αυξάνει δραματικά τις επιχει­ρησιακές της δυνατότητες, εκμηδενίζοντας το ρίσκο του ανθρώπινου δυναμικού της. Έχουν καταγραφεί αρκετές πτήσεις UAV των Τούρκων στα ακριτικά νησιά του Αιγαί­ου. Ακόμη και νύχτα...

Είναι βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων ανάπτυξης και παραγωγής των «εθνικών» UAV η Τουρκία θα τα χρησιμο­ποιεί όλο και συχνότερα για να πετούν πάνω από ελληνικά νησιά ή ακόμη και στη Θράκη.

Η απειλή του F-35

Σ' όλα αυτά προστίθεται και η επερχόμενη απειλή που λέγεται F-35! Πρόκειται για το αμερικανικό αεροσκάφος 5ης γενιάς των ΗΠΑ. το οποίο είναι stealth. Η Τουρκία, που πάντα αντιμετώπιζε σοβαρά το θέμα του εξοπλισμού της, έχει ενταχθεί ως συμπαραγωγές χώρα από την αρχή του προ­γράμματος το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και 15 χρόνια Η Ελλάδα τότε αγόραζε όπλα μόνο με... μίζες, όπως αποδείχτηκε. Οι προτάσεις που της έγιναν για να ενταχθεί στο πρόγραμ­μα καταβάλλοντας ένα συμβολικό ποσό -σε σχέση με το κόστος του προγράμματος- ούτε που εξετάστηκαν σοβαρά, αφού «χάλαγαν» τη «συνταγή της μίζας».

Η Άγκυρα αναμενόταν να αρχίσει να παραλαμβάνει μαζικά F-35 μετά από το 2020. Πρό­σφατα, όμως, η Άγκυρα έδειξε αποφασισμέ­νη να «τρέξει». Ενέκρινε τη μαζική παραγγε­λία 24 αεροσκαφών, ανεβάζοντας τον αριθμό των εγκεκριμένων για προμήθεια F-35 σε 30. Το χειρότερο για την Ελλάδα είναι ότι ο χρό­νος παραλαβής έπεσε από το 2020 στο 2018! Και όλοι στην Αθήνα ανακάλυψαν ξαφνικά.. τον κίνδυνο!

Τι κάνει η Ελλάδα;

Το ερώτημα για να αποφευχθούν τα χειρό­τερα δεν είναι τι κάνει η Ελλάδα, αλλά τι μπο­ρεί να κάνει; Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος έχει ενημερωθεί εκτενώς για το χάσμα που ενδέ­χεται σύντομα να δημιουργηθεί μεταξύ Ελλά­δας και Τουρκίας σε επίπεδο στρατιωτικής ισχύος στο Αιγαίο. Το μεγάλο πρόβλημα εντο­πίζεται στον αέρα και στην Πολεμική Αεροπο­ρία. Γι΄ αυτό και ο Καμμένος έχει ανοίξει το θέμα προμήθειας τουλάχιστον 20 F-35 πα­ράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των 120 από τα 155 F-16 που διαθέτουμε. Το μέγα πρόβλη­μα είναι ένα: δεν υπάρχει μία!

Τα 20 F-35 κοστίζουν περίπου 3 δισ. και ο εκσυγχρονισμός των F-16 ενδέχεται να μας κοστίσει από 1 ως 1,5 δισ. και πάνω! Η μοναδι­κή προοπτική υλοποίησης αγοράς νέου αερο­σκάφους είναι να υπάρξει στρατιωτική βοήθεια από τις ΗΠΑ Ένα είδος «χακί» σχεδίου Μάρσαλ, στο οποίο ελπίζει η ελληνική κυβέρνη­ση, χωρίς όμως ακόμη να έχει κάποιο συγκεκριμένο σημάδι από τη νέα κυβέρνηση Τραμπ. Η απερχόμενη διοίκηση Ομπάμα συ­ζητούσε το ενδεχόμενο παροχής στρατιωτι­κής βοήθειας, αλλά για ποσά πολύ μικρότερα απ’ αυτά που χρειάζεται η Ελλάδα, για να συμμαζέψει και να εκσυγχρονίσει την Πολεμική της Αεροπορία. «Εμείς μιλάμε για δισ. κι εκείνοι μιλούσαν για εκα­τομμύρια», έλεγε πηγή του ΥΠΕΘΑ.

Το έγκλημα του αφοπλισμού

Το έγκλημα του αφοπλισμού της χώρας έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Μετά από το εξωφρενικό «πάρτι» εξοπλισμών την περίοδο Σημίτη κατά την οποία αγοράστηκαν πανάκριβα όπλα χωρίς καμία απολύτως πρό­βλεψη για τη συντήρησή τους, περάσαμε στο σύνδρομο του «δεν υπογράφω» τίποτα. Η μη ενασχόληση υπουργών και αξιωματούχων με τον εξοπλισμό των ΕΔ αποτελούσε από μόνη της απόδειξη «αγνότητας». Κι όποιος τολμούσε να αναφερθεί στην ανάγκη να κλείσουν οι «μαύρες τρύπες» στο αμυντικό μας σύστημα, ήταν περίπου ύποπτος ότι από κάπου «τα πιά­νε»! Έτσι φθάσαμε να μας καταπίνουν σήμερα αυτές οι «μαύρες τρύπες».

Σοβαρές και εμπεριστατωμένες μελέτες για το τι έρχεται υπήρχαν πριν ακόμη «σκά­σει» η οικονομική κρίση και καταλάβουμε ότι χρήματα δεν υπάρχουν. Οι τελευταίες μελέ­τες της ΠΑ είχαν παραδοθεί στην τότε πολιτι­κή ηγεσία του ΥΠΕΘΑ την περίοδο 2006-2007. Τι έλεγαν;

Από τότε επεσήμαιναν ότι αν δεν γίνουν δραστικές κινήσεις τότε μέχρι το 2020 η ανα­λογία αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο θα πέσει στο 3 προς 10!

Το «3 προς 10» είναι ισορροπία που προκύ­πτει από τη μελέτη επιτελών της ΠΑ και αφορά τα αεροσκάφη «πρώτης» γραμμής που θα δια­θέτουν Ελλάδα και Τουρκία. Δηλαδή αεροσκά­φη τρίτης, τέταρτης και πέμπτης γενιάς. Πιο απλά F-16 και Mirage 2000 για την Ελλάδα και F-16 και F-35 για την Τουρκία. Από το 2007 ακόμη η ΠΑ προειδοποιούσε ότι για να διατηρηθεί μια αξιοπρεπής ισορρο­πία αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο θα έπρεπε να γίνουν μέχρι το 2014 συγκεκριμέ­νες κινήσεις. Ποιες ήταν αυτές σύμφωνα με τις εισηγήσεις;

Αγορά τουλάχιστον είκοσι αεροσκαφών μέχρι το 2012.

Επιλογή και παραγγελία αεροσκαφών 5ης γενιάς μετά το 2014, με παράλληλο εκσυγ­χρονισμό του ήδη υπάρχοντος στόλου.

Στόχος όλων αυτών ήταν να διατηρηθεί π αναλογία αεροσκαφών «πρώτης γραμμής» σε επίπεδα του 8,5/10, αριθμός απόλυτα αποδεκτός για την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.

Είμαστε στο 2016 και είναι γνωστό ότι τίπο­τα απ’ αυτά δεν έγινε...

Η τυπική παρουσία του ΝΑΤΟ και η ανύπαρκτη Ευρώπη

Το αδιέξοδο που προκύπτει στο Αιγαίο, με την επιθετική και εξοπλισμένη σαν αστακό Τουρκία, προκαλεί ανησυχία στην Αθήνα, η οποία ελπίζει ότι η παρουσία του ΝΑΤΟ και η προστασία των ΗΠΑ θα είναι αρκετή για να εμποδίσει τον Ερντογάν στην πρόκληση μιας ελληνοτουρκικής κρίσης στο Αιγαίο. Η Ιστορία έχει αποδείξει ότι όσες φορές ποντάραμε μόνο στην εξωτερική βοήθεια για τα εθνικά μας συμφέροντα χάσαμε παταγωδώς! Ο δικτάτορας Ιωαννίδης είχε διαβεβαιώσεις από τους Αμερικανούς ότι οι Τούρκοι δεν θα κι­νηθούν κατά της Κύπρου. Το αποτέλεσμα γνω­στό. Ο Σημίτης ευχαρίστησε τους Αμερικα­νούς για την παρέμβασή τους στα Ίμια. Οι γκρίζες ζώνες είναι ακόμη πληγή ανοιχτή και ο τρόπος που χειρίστηκε ο Σημίτης και η κυ­βέρνησή του την κρίση ακόμη μας κυνηγά.

Το ΝΑΤΟ είναι στο Αιγαίο, όχι για να μας προστατέψει, αλλά για να παρακολουθεί το πήγαινε-έλα των Ρώσων από και προς τη Συ­ρία! Αυτή είναι η αλήθεια. Στο θέμα του προσφυγικού ελάχιστα έχει εμπλακεί και η μεί­ωση των προσφυγικών ροών οφείλεται όχι στη παρουσία του στο Αιγαίο, αλλά στο κλεί­σιμο του βόρειου διαδρόμου που ακολουθού­σαν πρόσφυγες και μετανάστες προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά και μόνο η παρουσία του στην περιοχή είναι θετική στην παρούσα φάση. Όπως έχει πει ο Καμμένος, είναι άλλο να στέλνουμε στο ΝΑΤΟ αναφορές με τις παραβιάσεις και άλλο να τις βλέπουν μπροστά τα μάτια τους.

Η Ευρώπη; Ποια Ευρώπη... Ανύπαρκτη με όλη τη σημασία της λέξεως. Προκλητικά απούσα από την περιοχή, αποφεύγει συστηματικά να πάρει θέ­ση για τα όσα προκλητικά διαπράττει η Τουρκία έναντι ενός κράτους-μέλους της ΕΕ. Ούτε λέξη! Το πιο παράδοξο; Εδώ κι ενάμιση χρόνο έχουμε 'Έλληνα αξιωματικό στη θέση του προέδρου της στρατιωτικής επιτροπής της ΕΕ! Η κυβέρνηση Σαμαρά και Βενιζέλου είχαν δώσει «γη και ύδωρ» στους Ευρωπαίους «φίλους και συμμά­χους» για να τοποθετηθεί ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Μ. Κωσταράκος στη θέση αυτή. Το κόστος της θη­τείας του και όλης της αποστολής του στις Βρυ­ξέλλες βαρύνει την Ελλάδα και το ύψος των δα­πανών δεν έχει ανακοινωθεί. Παρά την παρουσία 'Έλληνα σ’ αυτήν τη θέση, η ΕΕ δεν έχει πει κουβέντα για όσα αντιμετωπίζει η Ελλάδα από την Τουρ­κία. Αντιθέτως, οι Ευρωπαίοι ζητούν επιτακτικά από την Ελλάδα να κόψει κι άλλο τις αμυντικές της δαπάνες! Οι οποίες έχουν κοπεί κατά 53%! 

Δεκέμβριος 2016 / crashonline.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger