Αρχική » » Όλη η αλήθεια για τα νέα υποβρύχια Tου ελληνικού Στόλου

Όλη η αλήθεια για τα νέα υποβρύχια Tου ελληνικού Στόλου


ΕΠΤΑ χιλιάδες αυτοματισμούς έχει ένα υποβρύχιο τύ­που 214 σαν το «Παπανικολή», που πήρε την τελική μορφή του σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Αιγαί­ου και της ανατολικής Μεσο­γείου. Και αν σε κάποιον αυτός ο αριθμός φανεί μεγάλος, θα επισημάνουμε ότι τα τύπου 212 του γερμανικού ναυτικού έχουν διπλάσιους. Στην Ελλά­δα ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός και η ηγεσία του Στόλου διαχρονι­κά επιμένει ότι η πρωτοβουλία πρέπει να μένει στα χέρια του πληρώματος. Όχι στις μηχανές και στους υπολογιστές.... 

Καθώς η παραλαβή των υποβρυχίων αυτών -μαζί με το εκσυγχρονισμένο 209- από το Πολεμικό Ναυτικό μπαί­νει στην τελική ευθεία, πρέπει να δούμε με τεχνοκρατικούς όρους πόσο πράγματι «καλά» ή επιχειρησιακά μπορεί να είναι. 

Δεν υπάρχει αξιωματικός του Ναυτικού που είτε μιλώντας επίσημα είτε ανεπίσημα θα αρνηθεί την καταλληλότη­τα των υποβρυχίων τύπου 214. Συνήθως θα δηλώσει ότι είναι τα καλύτερα στον κόσμο. Άλλωστε την επιλογή τους από την Ελλάδα ακολούθησαν η Νότια Κορέα, η Βραζιλία και η Πορτογαλία, ενώ η προσπά­θεια της Ταϊβάν να τα αποκτή­σει αποτρέπεται μόνο από την άσκηση της πολιτικής επιρροής της Κίνας στους κατασκευαστές. Ταυτόχρονα με την Ελλά­δα, το Ισραήλ είχε παραγγείλει την κλάση Dolphin, που είναι ένα 214 διαφοροποιημένο ανά­λογα με τις δικές τους ανάγκες. 

Τα 214 ούτε «γέρνουν» ού­τε παρουσιάζουν πλέοντα προβλήματα εξαιτίας των οποίων υπήρξαν οι πέντε «παρατηρήσεις» που καθυστέρησαν την παραλαβή του «Παπανικολή», του πρώτου από αυτά. Και όσοι καλόπιστα αμφέβαλλαν, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το υποβρύχιο, το οποίο πολλές φορές άνοιξε για το κοινό, και να συζητήσουν με το πλήρωμά του. Πράγματι, όσοι υπηρέτη­σαν ή υπηρετούν στο «Παπα­νικολή» είναι και σίγουροι για τις δυνατότπτες του υποβρυχί­ου και περήφανοι που επελέ­γησαν να το στελεχώσουν. 

Οι Γερμανοί 

Τα υποβρύχια επελέγησαν με αυστηρά τεχνοκρατικά κριτή­ρια από το Πολεμικό Ναυτικό, που είχε από το 1968 συνεργα­σία με τα γερμανικά ναυπηγεία (HDW) που τα σχεδίασαν. Δύο από τα πρώτα υποβρύχια τύπου 209 που είχαν τότε αποκτηθεί είναι σε επιχειρησιακή ετοι­μότητα ακόμη και σήμερα, 47 χρόνια μετά! Και αυτά βέβαια, με την παραλαβή τους, είχαν παρουσιάσει παιδικές ασθένειες, που για να αντιμετωπισθούν απαιτήθηκε μακρά και στενή συνεργασία του Ναυτικού με την κατασκευάστρια εταιρία. 

Αυτή η πρακτική θα μπορούσε να έχει αποτελέσει υπόδειγ­μα για τη λύση των προβλημά­των των 214, αλλά φαίνεται ότι σπάνια στην Ελλάδα διδασκό­μαστε από την πείρα μας. 

Μοναδική έλλειψή τους αυτή τη στιγμή είναι τα σύγ­χρονα όπλα, τορπίλες και κατευθυνόμενα βλήματα. Η απόκτησή τους θα κοστίσει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Το γεγονός ότι δεν πα­ραγγέλθηκαν μαζί με τα υπο­βρύχια είναι άλλη μια από­δειξη της ύποπτης προχειρότητας με την οποία έγιναν τα τεράστια εξοπλιστικά προ­γράμματα του ΠΑΣΟΚ. Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση των αρμάτων Leopard 2 Hel. Έτσι σήμερα τα υποβρύχια οπλίζονται με τις παλαιότερες τορπίλες που διαθέτει το Ναυτικό, με αποτέλεσμα να μην αποδίδουν το σύνολο των δυνατοτήτων τους. 

(ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-23/03/2014)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger