Αρχική » » ΔΕΚΑΔΕΣ ΤΖΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ. Ποια είναι, πού βρίσκονται, ποιοι τα ελέγχουν.

ΔΕΚΑΔΕΣ ΤΖΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ. Ποια είναι, πού βρίσκονται, ποιοι τα ελέγχουν.


Ένα τζαμί στη Θράκη αντιστοιχεί σε 400 Μουσουλμάνους, όταν στην Τουρκία η αναλογία είναι ένα τζαμί προς 876 κατοίκους… 

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΗΛΙΑΔΗ 

Στο προηγούμενο τεύχος των «Επικαίρων» είχε γίνει αναφορά στη μείωση του αριθμού των εκκλη­σιών και στη συνεχή αύξηση των ισλαμικών τεμενών στην Ευρώπη, στοιχείο που αρκετοί αναλυτές το θεωρούν ως μια τάση για βαθμιαία υποκατάσταση του Χριστιανι­σμού ως κυρίαρχης θρησκείας στην Ήπει­ρο μας από το Ισλάμ. 

Ομοίως είχε επισημανθεί πως, παρά το ότι... το γεγονός αυτό άρχισε να προκαλεί αυξα­νόμενη ανησυχία στην Ευρώπη, στην Ελλά­δα ουδείς αρμόδιος φαίνεται να ασχολήθη­κε έστω και στοιχειωδώς με το συγκεκριμέ­νο θέμα ενώ εντύπωση προκαλεί η απουσία της Ελληνικής Εκκλησίας όχι μόνο σε αυτό το θέμα αλλά ακόμη και στη συνεχιζόμενη εκστρατεία εξισλαμισμού Ελλήνων. 

Όπως και στο προηγούμενο τεύχος, η προσέγγιση στο θέμα γίνεται από στρατη­γικής απόψεως και συγκεκριμένως υπό το πνεύμα της επισημάνσεως των παρατη­ρούμενων τάσεων, από τις οποίες συνάγο­νται συμπεράσματα για το μέλλον. Περνώ­ντας από την Ευρώπη στα Βαλκάνια βλέπει κανείς ότι τα τελευταία χρόνια εκτός από τη σημαντική πλέον παρουσία των Ισλαμι­στών του Τούρκου ιμάμη Φ. Γκιουλέν [Σ.Σ.: για το κίνημά του έχουμε γράψει αρκετά άρθρα και έπεται συνέχεια] ακραίες μουσουλμανικές οργανώσεις έθεσαν υπό τον έλεγχό τους τα τζαμιά στο Σεράγεβο και στα Σκόπια. 

Το ίδιο παρατηρείται, αυτή τη φορά από τους Σαλαφιστές (αυτούς που αιματοκύλι­σαν τη Συρία), στο Μαυροβούνιο, όπου πή­ραν υπό τον έλεγχό τους όλα τα τζαμιά στα σύνορα με τη Σερβία ενώ για τους ίδιους σημειώνεται επίσης εδώ και λίγα έτη σημαντική επέκταση της επιρροής τους στη γει­τονική μας περιοχή της Ν. Βούλγαρίας. 

Να σημειωθεί ότι οι Σαλαφιστές έχουν ήδη παρουσία και στην Αθήνα μέσω του Συλλόγου Αλ Ραχμάν (Κ. Παλαιολόγου 63- 65), όπου υπάρχει και άτυπος χώρος προ­σευχής, με ιθύνοντα νου τον Αχμέντ Ελ Ντιν (Mohi El Din Ali Ahmed Zakira), Αιγύπτιο την καταγωγή. Ο ίδιος σύλλογος διαθέτει επίσης την ιστοσελίδα islamforgreeks.org με διαχειριστή πάλι τον Ελ Ντιν. 

Στη Θράκη, η κατάσταση είναι γνωστή, με τη συνεχιζόμενη προσπάθεια των Τούρκων, η οποία εντείνεται εσχάτως, να ανεγείρουν νέα τζαμιά ή να ανακατασκευάζουν παλαι­ότερα υπό το πρόσχημα της διατηρήσεως της οθωμανικής κληρονομιάς όχι μόνο στη Θράκη, αλλά και σε ολόκληρη την υπόλοι­πη Ελλάδα, χωρίς καμία αντίδραση από το ΥΠ.ΕΞ (βλ. σχετικό δημοσίευμα των «Επικαί­ρων»). 

Τι δείχνουν τα στοιχεία 

Η επιδίωξη αυτή δεν είναι άσχετη με την άνοδο tου Ισλάμ στην Τουρκία. Ο πάντα μαχητικός και γνωστός για την αξιοπιστία του Αντιφωνητής της Κομοτηνής σε πρόσφατο δημοσίευμα του επικαλέστηκε δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Τζαμιών και Μαθημάτων Κορανίου Ρετζέπ Κιγιάκ, σύμφωνα με τις οποίες ο συνολικός αριθ­μός των τζαμιών στην Τουρκία ανέρχεται σε 85.600 τζαμιά και 15.000 μεστζίτ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, μόνο την τελευταία δεκαετία (περίοδος Ερντογάν) άνοιξαν 7.500 νέα τζαμιά (750 τον χρόνο!). Παρ' όλα αυτά δε, ο Κιγιάκ ζητάει να αναγερθούν άλλα 15.000 νέα τζαμιά, κυρίως στις μεγά­λες πόλεις, με τον Ερντογάν μάλλον να μην αναμένεται να προβάλει αντιρρήσεις. Αν το αίτημα αυτό υλοποιηθεί, τούτο θα ση­μαίνει ότι μέσα σε ελάχιστα χρόνια η Τουρ­κία θα διαθέτει άνω των 100.000 τζαμιών (85.600+15.000) και με δεδομένο τον πλη­θυσμό της (75.000.000) ο αριθμός αυτός θα αναλογεί σε 1 τζαμί ανά 876 κάτοικους. Για να δούμε τι κατάφεραν μέχρι τώρα οι Τούρκοι στη Θράκη αρκεί να αναφερθεί ότι σε ένα σύνολο 120.000 μελών της μου­σουλμανικής μειονότητας στην περιοχή αυτή υπάρχουν 300 περίπου τζαμιά, ήτοι 1 τζαμί ανά 400 κατοίκους (!), πολύ μεγαλύ­τερη, δηλαδή, ύπαρξη τζαμιών στη Θράκη από την ίδια την Τουρκία (1 τζαμί ανά 876 κατοίκους). 

Αν πάμε στην… «καθ ημάς» Ελλάδα, την Αθήνα (άντε, και τις γειτονικές περιοχές), μέχρι να γίνει το τέμενος στον Βοτανικό (που μάλλον δεν θα προλάβει να εγκαινιά­σει ο δήμαρχος Γ. Καμίνης), υπάρχει ήδη μια σημαντική μουσουλμανική υποδομή τόσο σε επίπεδο άτυπων χώρων προσευχής (τα γνωστά αυτοσχέδια τζαμιά) όσο και σε επί­πεδο «πολιτιστικών» συλλόγων και ενώσεων μουσουλμάνων, λαθρομεταναστών κυρίως. 

Η επισήμανση της τάσεως -και στην πε­ρίπτωση αυτή- έχει ιδιαιτέρα σημασία. Το 1998, για παράδειγμα, είχαμε 18 αυτο­σχέδια τζαμιά σε ολόκληρη την Αττική. Έξι χρόνια αργότερα, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ο αριθμός αυτός τριπλασιάστηκε! Υπενθυμίζεται ότι, επικειμένων των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, υπήρξε αίτημα των εν Ελλάδι πα­ράνομα διαβιούντων μουσουλμάνων το τζαμί της Αθήνας να γίνει στα Σπάτα, έτσι ώστε η πρώτη εικόνα της Αθήνας που θα είχαν οι ξένοι επισκέπτες μετά την έξοδό τους από τον εκεί κεντρικό αερολιμένα Αθηνών να ήταν ένα τζαμί… 

Και δεκαπέντε χρόνια μετά το 1998, όπου υπήρχαν μόνο 18 τζαμιά, ο αριθμός τους έφτασε ήδη τα 115-120! Τα πλέον σημα­ντικά από αυτά είναι περίπου 74, εκ των ο­ποίων τα 22 ελέγχονται από Μπανγκλαντεσιανούς, τα 20 από Άραβες, 11 από το Πακι­στάν, 7 από Ινδούς και 2 από Αφγανούς. 

Από αυτά, αναφέρονται ενδεικτικώς τα αραβικά, τα οποία ελέγχονται κυρίως από Αιγυπτίους και είναι τα εξής: 

 Αl Salihin, Σοφοκλέους 196, Καλλιθέα 

■ Αl Salam, Γ. Παπανδρέου 87, Ζωγράφου. 

■ Αl Bet Al Taqwa, μέλος της Μουσουλμα­νικής Ενώσεως Ελλάδας, Μπουμπουλίνας 4-6, Αθήνα. 

■ Αl Ahlaz, Στροφάδων 5, Κυψέλη. 

■ Αl Farouk, Κωνσταντινουπόλεως 288, Αθήνα. 

■ Αl Girabaa, Λ. Ιωνίας και Κλυμένης 2. Αθήνα. 

■ Αl Salam, Γαλαξία 9, Ν. Κόσμος. 

■ Αl Nour, Αλμυρίδος 10, Πειραιάς. 

■ ΑΙ Ansar, Σόλωνος 39, Καλλιθέα. 

■ ΑΙ Sahaba, Ξηρομέρου 32, Αμπελόκηποι. 

■ ΚΕΒΑΑ, Σκαλιστήρη 8, Κ. Πατήσια. 

■ Αl Taqwa, Σαλαμίνος 80, Μεταξουργείο. 

■ Amal Filla, Μενάνδρου 23, Αθήνα. 

■ Salahadin Ayubi, Κ. Παλαμά 55, Δάφνη. 

■ Ακόμη, υπάρχουν ένα τζαμί στην οδό Μηλιαράκη και Κουρμούλη 55 (Αθήνα), ένα στην οδό Ριζάρη 88 (Μαραθώνας), ένα στον Σύλλογο Αιγυπτίων Παγκρατίου (Παυσανίου 18-20, Παγκράτι), ένα στο Ελληνο-αραβικό Επιμορφωτικό Πολιτιστικό Κέντρο (Πειραιώς και Κύπρου 2, Μοσχάτο) και ένα, το Αλ Ανταλούς (Φίλωνος 97-99), στον Πειραιά. 

Σε αυτά θα πρέπει να συμπεριληφθεί το προαναφερθέν Αl Rahman, στην οδό Παλαιολόγου 63-65 (Αθήνα), του δραστήριου Αιγυπτίου Ελ Ντιν. 

Ισλαμικές οργανώσεις 

Στις παραπάνω παρουσίες θα πρέπει να προστεθούν και ορισμένες ισλαμικές οργανώσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων διαθέτουν και χώρους προσευχής: 

■ Ελληνο-αραβικός Σύλλογος «Ειλικρίνεια». Συνεστήθη το 2009 και ανήκει στην προαναφερθείσα Αl Ahlaz. 

■ Ελληνο-αιγυπτιακός Σύλλογος «Ο Πτολεμαίος». Ιδρύθηκε από την Αλ Ραχμάν και λειτουργεί στον ίδιο χώρο (Παλαιολόγου 63-65). 

■ Σύλλογος Αραβικής Κοινότητας Αμπελο­κήπων Αθηνών. Λειτουργεί στον ίδιο χώρο με την ΑΙ Sahaba. 

■ Σουδανική Κοινότητα Ελλάδος. Συστε­γάζεται με την ΚΕΒΑΑ 

■ Επιμορφωτικός Σύλλογος Ιρακινών Μεταναστών Ελλάδος. Συστεγάζεται με το τζαμί Salahadin Ayubi. 

■ Πακιστανική Κοινότητα Μενιδίου. Στε­γάζεται στον ίδιο χώρο με το πακιστανικό τζαμί Masjid Mohamedia (Αγ. Τριάδος 106, Μενίδι). 

■ Faizan Ε Madeena - Ισλαμιστές με Ειρή­νη για όλο τον Κόσμο. Σωματείο συστεγα­ζόμενο με το πακιστανικό τζάμι Faizan Ε Madeena, Μακρυγιάννη 15, Ρέντης. 

■ Πολιτιστικός Σύλλογος Minhaz Ul Quran, Λ. Μαραθώνος 31, Ν. Μάκρη. 

Jihad Al Jabar. Λειτουργεί και ως τζαμί και συστεγάζονται στον ίδιο χώρο (Αισχύ­λου 37). 

■ Πολιτιστικός και Καλλιτεχνικός Σύλλογος «Νουρ». Στεγάζεται στον ίδιο χώρο με το ομώνυμο αφγανικό τζαμί. 

■ Gurudawa. Ινδικό τζαμί στο οποίο στεγά­ζεται και το σωματείο με την επωνυμία Shri Guru Nanak Devji, Αγίου Θωμά, Οινόφυτα. 

■ Σύλλογος Ινδών Guru Arjan-Dev-Ji, Λάκκα Καλογήρων, Μέγαρα. 

■ Ινδικός Σύλλογος Shri Guru Rabi Dass Sabha, συστεγαζόμενος στον ίδιο χώρο με το ομώνυμο τζαμί. 

■ Shri Guru Nanak Darbar, ινδικό σωματείο συστεγαζόμενο στον ίδιο χώρο με ομώνυ­μο τζαμί. 

■ Πολιτιστικός Σύλλογος Πακιστανών Minhaz, Αυλίδος 8, Θήβα. 

Μουσουλμανικές οργανώσεις 

Στις παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί μία σειρά άλλων μουσουλμανικών οργανώσε­ων με παρουσία στην Ελλάδα για τις οποίες δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία πέραν αυτών που ανέφερε το RIMSE (βλ. παρακάτω): 

 Μουσουλμανική Αδελφότητα Σύρων. Ανήκει στη Μουσουλμανική Αδελφότητα, είναι εναντίον του Άσσαντ. 

■ Jammat e-Islamic Forum Europe. Οργάνωση εκ Πακιστανών μεταναστών, αριθμούσα περί τα 500 μέλη, σε επαφή με το Islamic Forum Greece. Υπάγεται στην πανευρωπαϊκή ισλαμιστική οργάνωση Islamic Forum Europe που αναφέρεται ως έχουσα σχέση με την Αγγλία. 

■ Dawat-e Islami. Αριθμεί μερικές εκατοντάδες Πακιστανών μεταναστών. 

■ Tablighi Jammat. Πακιστανική, ομοίως με την παραπάνω, με επιπλέον δράση τις επισκέψεις ιμάμηδων που οργανώνουν σεμινάρια θρησκευτικής φύσεως κυρίως στην Αθήνα. 

■ Islami Jamaat-e-Talaba. Μικρός πυρήνας Πακιστανών μεταναστών. 

■ Tehrik-e-Jafaria. Οργάνωση Πακιστανών Σιιτών, με μερικές εκατοντάδες μέλη, σύν­δεση με άλλες σιιτικές ομάδες στην Ελλάδα και με την πρεσβεία του Ιράν. 

■ Χεζμπολλάχ. Λιβανέζικη σιιτική οργάνω­ση (κυβέρνηση στον Λίβανο), με αφανή μέ­χρι στιγμής παρουσία στην Ελλάδα λόγω των πολλαπλών κυρώσεων κ.λ.π. 

■ Hizb ut Tahrir. Εκτιμάται (RIMSE) ότι δια­τηρεί μικρό πυρήνα στην Ελλάδα. Το προ­ξενείο του Ουζμπεκιστάν στην Αθήνα έχει εκδώσει ειδική μελέτη για την επικινδυνό­τητα της εν λόγω οργανώσεως. 

■ Χαμάς. Μέχρι το 2008-2010 διέθετε αξιόλογη παρουσία στην Ελλάδα- έκτοτε η δράση της έχει μειωθεί αισθητά αν και παραμένει ενεργός με αρκετά μέλη, κυρίως στην Αθήνα. 

■ Σαλαφιστές. Η πλέον γνωστή ομάδα Σαλαφιστών είναι η προαναφερθείσα Αλ Ραχμάν. Περιλαμβάνει κυρίως Αιγύπτιους και προσήλυτους Έλληνες. 

■ Fatah Al Islami. Κατά το RIMSE, η οργά­νωση αναφέρεται ως διαθέτουσα χαλαρούς πυρήνες Λιβανέζων και Παλαιστινίων και χρησιμοποιούσε στο παρελθόν την Ελλάδα ως χώρα μεταβάσεως (transit) προς την ΕΕ. 

Ειδική μνεία γίνεται για την Ansar Al Islam ιρακινή ισλαμιστική οργάνωση με μέλη της κυρίως Ιρακινούς και Κούρδους του Ιράκ. Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι προ διε­τίας περίπου, η οργάνωση αυτή είχε επιτύ­χει να δημιουργήσει δίκτυο λογιστικής υποστηρίξεως στην Ελλάδα, το οποίο σχεδια­ζόταν να εξελιχθεί σε κομβικό σημείο του ευρύτερου δικτύου που έχει ήδη αναπτύξει σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως Αγγλία, Γερμανία, Ελβετία, Νορβηγία και Σουηδία. 

Στους άλλους στόχους της οργανώσεως περιλαμβανόταν η σταδιακή οικοδόμηση επιχειρησιακών δυνατοτήτων, με τη δημιουργία εν υπνώσει πυρήνων, που θα αναλάμβαναν τρομοκρατική δράση όταν αυτό θα κρινόταν σκόπιμο από τον ηγετικό πυρήνα. Στην Αθήνα στελέχη της έχουν επισημανθεί σε ορισμένους άτυπους χώρους προσευχής με ένα ηγετικό της στέλεχος να κατηγορείται, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες για εμπλοκή σε σχέδιο δολοφονίας στελέ­χους της τοπικής κυβερνήσεως στο Β. Ιράκ. Ορισμένα μέλη της οργανώσεως έχουν κατηγορηθεί με συγκεκριμένα στοιχεία ως ενε­χόμενα σε διακίνηση λαθρομεταναστών. 

Η «ΑΝΘΗΣΗ» ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΙΣΛΑΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 

Σε αυτή την πρόχειρη χαρτογράφηση των τζαμιών και οργανώσεων των μεταναστών θα πρέπει να αναφερθεί και μία ακόμη πρόσφατη τάση. Αφο­ρά στην παρατηρούμενη τα τελευταία δύο χρόνια εμφάνιση στην Ελλάδα ιστοσελίδων ισλαμικού περιεχομένου, με έμμεσο ή άμεσο στόχο τον προσηλυτισμό Ελλήνων στο Ισλάμ. 

Μεταξύ αυτών είναι η προσφάτως (2012) δημιουργηθείσα www.alyunaniya.com, ιστοσελίδα η οποία, κρίνοντας από τις θερμές «συστάσεις» γι' αυτή Έλληνα δημοσιογράφου (με όνομα που παραπέμπει σε ήρωα της ελληνικής μυθολογίας) που διαμένει στην Κωνσταντινού­πολη, μυρίζει τουρκικό… παστουρμά. 

Το islamforgreeks.org είναι μια ιστοσελίδα των Σαλαφιστών, η οποία εμφανίστηκε το 2011 (βλ. παραπάνω για περαιτέρω στοιχεία), που επιπλέον διατηρεί και ταυτόσημη σελίδα στο facebook, καθώς επίσης και παρουσία στη διεθνή ιστοσελίδα www.discoverislam.org όπου παρουσιάζονται Έλληνες που προσηλυτίστηκαν στο Ισλάμ. 

Το islam.gr μια άλλη ιστοσελίδα ανάλογου πε­ριεχομένου, δημιουργήθηκε και αυτή πρόσφατα (2010) από Λιβανέζο δημοσιογράφο γνωστού καναλιού του Κατάρ και αξίζει περαιτέρω παρα­κολουθήσεως - Κατάρ από πίσω, γαρ. 

Το 2010 είχε δημιουργηθεί επίσης η ιστοσελίδα του Ν. Ελ Γκαντούρ http://ora-islam, που είναι τώρα ανενεργός. Το 2011 ο ίδιος (πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενώσεως Ελλάδος), άνοιξε σελίδα και στο facebook και το ίδιο έτος έκανε το αυτό και το Ελληνο- αραβικό Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (www.facebook.com/islam in thessaloniki.gr). 

Το Ελληνο-αραβικό Πολιτιστικό Κέντρο στο Μοσχάτο εμφάνισε, επίσης πρόσφατα, το 2012, δική του ιστοσελίδα (www.ahcoc.gr). 

Σημειώνεται ότι τα τελευταία τρία περίπου χρόνια παρατηρείται μια συνεχώς αυξανόμενη παρουσία και δραστηριότητα στο Διαδίκτυο από ισλαμικές ιστοσελίδες, ορισμένες εκ των οποίων είναι τουρκικές και συγκεκριμένως του κινήματος του Φετουλλάχ Γκιουλέν, με στό­χο τον προσηλυτισμό Ελλήνων. Την τάση της επιταχυνόμενης εμφανίσεως τζαμιών και μου­σουλμανικών συλλόγων στην Ελλάδα φαίνεται να ακολουθεί τώρα και η επισημανθείσα πρόσφατα τάση συγκεκριμένων ισλαμικών δραστηριοτήτων μέσω του Διαδικτύου. Τεράστιο όμως, όπως είπαμε, το θέμα αυτό και σύντομα θα επανέλθουμε με νέα στοιχεία. Μήπως και καταφέρουμε να αφυπνίσουμε την Εκκλησία της Ελλάδος, γιατί οι άλλοι δεν ξυπνάνε με τίποτε. 

(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-23/05-29/05/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger