Αρχική » » Έφεραν αντλίες που κλέβουν … νόμιμα!

Έφεραν αντλίες που κλέβουν … νόμιμα!


Τις εισάγουν από Τουρκία ή Κορέα και διακινούνται ελεύθερα στην αγορά.
Λειτουργούν χωρίς μηχανισμό ή τσιπ και είναι έτοιμες για κλοπή από τον κατασκευαστή.
Το σκάνδαλο με τις πειραγμένες αντλίες αποκαλύφθηκε μετά τη σύλληψη προσώπου που τις εμπορευόταν ενώ έπαιρνε και ποσοστά από τα παράνομα κέρδη που εισέπρατταν οι πρατηριούχοι στους οποίους τις είχε πουλήσει.


Τουρκικές και κορεατικές αντλίες καυσίμων, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέβει στη χορηγού­μενη ποσότητα χωρίς καν αυτός να χρειάζεται να τοποθετήσει παράνομο μηχανισμό, εισάγονται και διακινού­νται ελεύθερα στην αγορά. Την ίδια στιγμή εισαγωγείς παράνομων μηχα­νισμών εισπράττουν ποσοστά από τα παράνομα κέρδη των πρατηριούχων στους οποίους έχουν πουλήσει τις συγκεκριμένες συσκευές!...



Την εικόνα αυτή περιγράφουν παράγοντες της αγοράς καυσίμων, επιμένοντας ότι οι λαθρέμποροι και οι επιτήδειοι βρίσκονται διαρκώς ένα βήμα μπροστά από τις Αρχές. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την κυβέρνηση για ελέγχους, εντοπίζονται ακόμη σοβαρά κενά στο θεσμικό κομμάτι, όπως φάνηκε και με τη σύλληψη πρόσφατα της σπείρας λαθρεμπόρων με εμπλοκή μεγάλου αριθμού πρατηριούχων της Αθήνας: έκλεισε μόνο ένας μικρός αριθμός από τα πρατήρια που λειτουργούσαν υπό τον έλεγχο των συλληφθέντων, ενώ πολλά άλλα συνεχίζουν να λει­τουργούν ακόμη και σήμερα αφού σε αυτά εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες αχυράνθρωποι του κυκλώματος.

Τα κενά του νόμου είναι πολλά, όπως φάνηκε από την πρόσφατη σύλληψη προσώπου που διακινού­σε τουρκικές και κορεατικές αντλίες καυσίμων, οι οποίες αποδείχθηκε ότι από την κατασκευή τους δίνουν τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να κλέψει. Δεν χρειάζεται δηλαδή προσθήκη ειδικού μηχανισμού ή τσιπ, αφού οι αντλίες αυτές είναι έτοιμες για κλοπή από τον κατασκευαστή - και, το χειρότερο, εισάγονται ελεύθε­ρα! Σε άλλη περίπτωση, συνελήφθη άτομο το οποίο εμπορευόταν παρά­νομους μηχανισμούς αλλοίωσης των ενδείξεων της αντλίας και έπαιρνε ποσοστά από τα κέρδη που εισέπρατ­ταν οι πρατηριούχοι στους οποίους είχε πουλήσει τις συσκευές.

ΕΛΛΙΠΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΙ. Εκτός από τα κενά του νόμου, ένα άλλο πρόβλημα της ελληνικής αγοράς αφορά τους ελλιπείς ελέγχους. Στελέχη από τον χώρο των εταιρειών που επικαλού­νται στοιχεία του υπουργείου Ανά­πτυξης αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα σε ένα σύνολο 1.000 βενζινάδικων έχουν ελεγχθεί μόλις τα 600. Δηλαδή το 40% των πρατηρίων δεν έχει ελεγχθεί ούτε μία φορά.

Ερωτηθείς για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά καυσίμων και για το κατά πόσο έχουν μειωθεί το λαθρεμπόριο και η νοθεία, ο Γιάννης Ψυχογιός, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) και διευθύνων σύμβουλος της ΕΚΟ, απάντησε ότι όταν γίνονται έλεγχοι από την πλευρά του κράτους, τότε τα φαινόμενα νοθείας ή κλοπών μειώνονται. Όταν ωστόσο μειώνεται η συχνότητα των ελέγχων, τα κρού­σματα αυξάνονται. Επικαλέστηκε μάλιστα έρευνα του ΣΕΕΠΕ και του Πολυτεχνείου Αθηνών που έγινε τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο του 2011. Τον Ιούλιο τα κρούσματα παραβατικότητας ήταν αρκετά, ωστόσο τον Σεπτέμβριο ήταν αισθητά μειωμένα καθώς μεσολάβησε τον Αύγουστο εξόρμηση των συνεργείων από τα αρμόδια υπουργεία και ανακοινώ­θηκαν κυρώσεις σε πρατήρια που συνελήφθησαν να κλέβουν.

ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΚΟ. Με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά η ΕΚΟ ξεκίνησε εκστρατεία ποιότη­τας για τα καύσιμά της, παρουσιά­ζοντας χθες ένα νέο πρόγραμμα που εστιάζει σε ποιοτικούς και ποσοτι­κούς ελέγχους σε όλη την αλυσίδα διακίνησης: από το διυλιστήριο έως και το πρατήριο.

Το πρώτο σκέλος ξε­κινά από το διυλιστήριο και τις εγκα­ταστάσεις της εταιρείας και αφορά τον ποιοτικό έλεγχο των καυσίμων σε όλα τα είδη. Το δεύτερο στάδιο αφορά τη διακίνηση των καυσίμων, όπου η εταιρεία προχωρά στη σφράγιση με ταινία ασφαλείας των βυτίων και παράλληλα παρακολουθεί μέσω δο­ρυφόρου και συστήματος GPS τη δια­δρομή τους. 
Το τρίτο σκέλος αφορά τα πρατήρια και περιλαμβάνει σφράγιση των αντλιών με ταινίες διασφάλισης ποσότητας, με τις οποίες, σύμφωνα με την εταιρεία, ελαχιστοποιούνται οι δυνατότητες παρεμβάσεων με παράνομους μηχανισμούς.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ
(ΤΑ ΝΕΑ - 22/02/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger