Αρχική » » ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΣΤΟ ΜΤΣ. 65.000 απόστρατοι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς μέρισμα τα Χριστούγεννα!

ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΣΤΟ ΜΤΣ. 65.000 απόστρατοι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς μέρισμα τα Χριστούγεννα!


Ο πρόεδρος του Μετοχικού Ταμείου Στρατού απειλεί (μέσα από Το ΧΩΝΙ) να ζητήσει πίσω όλα τα μερίσματα της τελευταίας διετίας, αν δεν καλύψει ο υπουργός την παρανομία του! Όχι μόνο δε θα πάρουν 600 ευρώ, αλλά θα τους βεβαιώσουν και 4.000 ευρώ στην εφορία, δηλαδή! 
Σου λέει ο Χ. Σωτηρόπουλος: παρανόμησα εγώ, αλλά το έκανα για κοινωνικούς λόγους. Έλα τώρα εσύ, υπουργέ, να βγάλεις ένα νόμο για να με καταστήσεις -εκ των υστέρων- νόμιμο! 

Εξήντα πέντε χιλιά­δες Έλληνες ποντά­ρουν, για να κάνουν Χριστούγεννα, στα περίπου 600 ευρώ που είναι να πάρουν στις 21 Δεκεμβρί­ου. Πρόκειται για τους από­στρατους στρατιωτικούς και αξιωματικούς που δικαιούνται το μέρισμα του Μετοχικού Τα­μείου Στρατού (ΜΤΣ)....

Οι 65.000 αυτοί άνθρω­ποι δε θα πάρουν φράγκο Κι όχι μόνο αυτό, αλλά -αν ισχύσουν όσα απειλεί να κάνει ο πρόεδρος του ΜΤΣ, Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος- θα τους ζητήσουν πίσω και τα περίπου 4.000 ευρώ μέρισμα που έχουν πάρει την τελευταία διετία. Κι όποιος αρνηθεί να τα επιστρέψει; θα του τα βεβαιώσει στην εφορία! 

Πώς εξηγείται ο απίστευτος αυτός εφιάλτης, που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια 65.000 απόστρατων και απει­λεί με οικονομική καταστροφή ανθρώ­πους που τα βγάζουν πέρα τσίμα τσίμα. Ο κ. Σωτηρόπουλος, αφού έκανε αυτή τη συνταρακτική αποκάλυψη, Στο ΧΩΝΙ, παραδέχθηκε ότι όλη την τελευταία δι­ετία η καταβολή μερίσματος εκ μέρους του ΜΤΣ είναι παράνομη. 

Παραβιάζει το νόμο 559/37 που επιτρέπει στο Ταμείο να διανέμει ως μέρισμα μονάχα το πλεόνασμα της προη­γούμενης χρονιάς και όχι το κεφάλαιο ή τα έσοδα του τρέχοντος έτους. «Σύμ­φωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ο νόμος ορίζει, η τιμή του μεριδίου είναι μηδέν, αυτό δεν αλλάζει», εξηγεί ο κ. Σωτηρόπουλος που -ταυτόχρονα- ο­μολογεί ότι όλη την τελευταία διετία το μέρισμα δίνεται παρανόμως! 

Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΜΤΣ ξε­καθάρισε μιλώντας Στο ΧΟΝΙ πως «δεν είναι το θέμα ότι δεν ξέρουμε ότι είμαστε παράνομοι. Δεν είμαστε χαζοί. Το θέμα είναι ότι ενεργούμε με κοινωνική ευαισθησία ακρο­βατώντας και ριψοκινδυνεύοντας να διασυρθούμε. Είναι εύκολο σε μια κοινωνία 64.000 οικογενειών να κόψεις ένα ποσόν της τάξεως των 250 ευρώ το μήνα που θεω­ρούν ότι είναι απαραίτητο, που γκρινιάζουν, που επαναστατούν». Αυτά, όμως, ίσχυαν μέχρι χτες. Διότι, πλέον, ο κ Σωτηρόπουλος ξεκαθαρίζει ότι, όχι μόνο θα πάψει να δίνη μέρισμα το ΜΤΣ, αλλά θα ζητήσει πίσω και τα παλιότερα. «Δε δίνω μέρισμα. Τέρμα. Γιατί, αν ψάχνουν για κανένα να πα' να βρουν αλλού). Εγώ έχω παρανομήσει. Αμ δε. 

Σταματάω αύριο το μέρισμα του δ' τρί­μηνου. Δεν το πληρώνω. Έχω δικαίωμα -αφού δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή (δεν έχει παρέλθει πενταετία)- να αναζητήσω τα δύο τελευταία χρόνια, αυτά που πλήρωσα αχρεωστήτως. Αρνείσαι εσύ να μου το δώσεις; Μπορώ να κάνω καταλογισμό στην εφορία σου. Ξέρεις πολύ καλά πως μπορώ, όταν το ποσό δεν υπερβαίνει το 40% των μηνιαίων σου αποδοχών. Εγώ δε θα το πληρώσω». Τι ζητά ο κ. Σωτηρόπουλος για να πλη­ρώσει το ΜΤΣ μέρισμα στους 65.000 δικαιούχους. 

Ζητά από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο να καλύψει τον ίδιο και το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου που -όπως έχει αποκαλύψει Το ΧΩΝΙ στις 4/11/12- πα­ρανόμησαν αποφασίζοντας τη διανομή μερίσματος κόντρα στο νόμο, αλλά και στις εισηγήσεις όλων των υπηρεσιακών παραγόντων! 

Σου λέει παρανόμησα εγώ, αλλά το έκανα για κοινωνικούς λόγους. Έλα τώρα εσύ, υπουργέ, να βγάλεις ένα νόμο για να με καταστήσεις -εκ των υστέ­ρων- νόμιμο, αν θες να πληρωθούν οι άνθρωποι και να μην κατέβουν στους δρόμους με τις ντουντούκες. Και, βέβαια το ερώτημα είναι, θα το κάνει ο Παναγιωτόπουλος; 

« Εάν δεν τακτοποιηθούν οι εκκρεμότητες», απειλεί ο κ. Σωτηρόπουλος, « εγώ δε μπορώ να έχω μια κοινωνική α­ντίληψη και ευαισθησία και να πληρώ­νω το μέρισμα όντας γνώστης ότι είναι παράτυπο, ο υπουργός να βλέπει την έκθεση να βλέπει ότι είναι παρανομία και να το στέλνει στον εισαγγελέα, κι από την άλλη ο κ. υπουργός -ο κάθε υπουργός, δε μου το είπε αυτός να είμαι ειλικρινής... παλιότερα μου το 'χαν πει­ να λέει: όχι, θα δώσεις το μέρισμα. Τι λες ρε φίλε; Εγώ Θα το δίνω, εγώ θα είμαι υπεύθυνος, εσύ θα με στέλνεις στον ει­αγγελέα;». 

Τι θα κάνει ο Παναγιωτόπουλος; 

Άραγε, τι θα επιλέξει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Παναγιωτόπουλος; θα υποκύ­ψει στο τελεσίγραφο του προέδρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) και ψηφίσει νόμο για να καλύψει εκ των υστέρων την παρανομία, ώστε να πάρουν μέρισμα οι από­στρατοι που δε φταίνε σε τίποτα; Ή, μήπως, θα καρατομήσει τη διοίκη­ση του ΜΤΣ και θα βάλει άλλους οι οποίοι πρέπει να βρουν τρόπο να δοθεί το μέρισμα; Εδώ σε θέλω Πάνο μου... 

ΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΜΤΣ 

Ποιον όρο θέτει, λοιπόν, στον Παναγιωτόπουλο ο πρόεδρος Του ΜΤΣ; Απαιτεί να εγκρίνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας σχέδιο νόμου που έχει υποβά­λει ο κ. Σωτηρόπουλος και επιτρέπει στο ΜΤΣ -για όσο υφίσταται το πρόβλη­μα ρευστότητας- να διανέμει τις εισπρά­ξεις της τρέχουσας διαχειριστικής πε­ριόδου, μετά την αφαίρεση όλων των αντίστοιχων ανελαστικών υποχρεώσε­ων του Ταμείου. Ουσιαστικά, το νομο­θέτημα αίρει τη σχετική απαγόρευση του ν. 559/37 που επιτρέπει στο Ταμείο να διανέμει μόνο τα κέρδη της περα­σμένης χρονιάς. 

Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Ε­θνικής Αμυνας έχει συγκεκριμένο deadline να αντιδράσει στο τελεσίγρα­φο Σωτηρόπουλου. Μέχρι τις 21 Δε­κεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία έχει προγραμματισθεί η καταβολή του μερίσματος από το ΜΤΣ. «Η πολιτική ηγεσία», εξηγεί ο κ. Σωτηρόπουλος, «δείχνει μια διάθεση να τακτοποιηθεί το θέμα. Και τη δείχνει πραγματικά. Ο υφυπουργός, ο κ. Καράμπελας, είναι πρώην στρατιωτικός, είναι κι αυτός μερισματούχος –και, βέβαια, δεν είναι ότι έχει ανάγκη να μην κοπούν τα 100 ή τα 200 ευρώ- αλλά έχει την ευαισθησία του μερισματούχων, των 65.000 ανθρώ­πων. Το βλέπει ως δίκαιο, ως λογικό, ως εφικτό. Γιατί να μην το κάνει; Αν δεν προλάβει, γιατί όντως τα πράγματα είναι στριμωγμένα, ας γίνει νομοθετικό διάταγμα αντί τροπολογία. Τώρα, αν δε γίνει, εγώ δε μπορώ- επειδή δεν πρό­φτασες εσύ- να βάλω το κορμί μου κά­τω από τις ρόδες του τρένου». Όλο αυ­τό το διάστημα «οι υποσχέσεις των κυρίων αρμοδίων ήταν ότι, ναι, θα το τακτοποιήσουμε, θα το δούμε, θα το φτιάξουμε. Θα καλυφθούμε δηλαδή. Εγώ, όμως, έχω κάνει και παπαδοπαίδι δυόμιση χρόνια και μάλιστα σε δεσπό­τη, άρα ξέρω και από ευχολόγια και από ψαλμούς». 

Και ο σάλος; Και οι άνθρωποι που υπολογίζουν σε αυτά τα λεφτά για να κάνουν Χριστούγεννα; «Θέλουμε να έχει περάσει το σχέδιο νόμου μέχρι τό­τε για να το δώσουμε. Αν δεν περάσει, δε θα το δώσουμε. Είμαι ήδη εκτεθει­μένος γιατί έδωσα μέρισμα. Αλλά αν το σταματήσω γίνομαι νόμιμος. Κι επειδή είμαι εκτεθειμένος και για πέρσι ζητάω πίσω τα καταβεβλημένα ως έχω δικαί­ωμα. Άμα είναι παράνομη η πληρωμή, ο κλεπταποδόχος δικάζεται μαζί με τον κλέφτη. Ας γίνει σάλος μέσα στην ελ­ληνική κοινωνία», τονίζει ο κ. Σωτηρό­πουλος. 

«Σωτήρας» ή Σωτηρόπουλος 

Ο πρόεδρος του ΜΤΣ Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος είπε...για τον εαυτό του 

1. «Εγώ δέχομαι να πάμε να μετρήσουμε το iq μας με πολλούς και είμαι 65 χρόνων. Και πληρώνω εγώ άμα θέλουνε». 

2. «Είχα το σθένος και είπα στον κ. υπουργό, στον προηγούμενο, ότι προ­φανώς δεν ξέρει τι του γίνεται». 

3. Φτάνει το 2010 κι έρχομαι εγώ. Έρχεται ο "σωτήρας' και το λέω κοροϊ­δευτικά, βεβαίως, αλλά να δείτε ότι στην πραγματικότητα μάλλον έτσι πρόκειται. Δεν περιαυτολογώ». 

4. «Δε μπορούν να με διώξουν γιατί έχω τοποθετηθεί με νομοθέτημα για τρία χρόνια θητεία, μόνο με παραίτησή μου ή αν με νόμο καταργήσουν τη θέση». 

5. «Έκανα εγώ μια μελέτη για το κτίριο, και τσάμπα, γιατί μια αντίστοιχη την πληρώσαμε 8,5 χιλιάρικα. Εγώ δεν ήμουνα επιστήμονας, ήμουνα μπακάλης. Ο άλλος που σπούδασε κι έκανε μια μελέτη πήρε 8,5 χιλιάρικα γι' αυτή, εγώ που την έκανα κι είναι και καλύτερη -και το υποστηρίζω αυτό- δεν πήρα δεκάρα». 

6. «Εγώ έχω 45 χρόνια που δουλεύω τα οικονομικά. Κι από αυτά, τα 15 χρόνια ως οικονομολόγος, όχι ως λογιστής. Δε θα επιτρέψω σε κανέναν ούτε να με απομειώσει, ούτε να αμφισβητήσει τις ικανότητές μου. Διότι εγώ έχω δουλέψει στον ελεύθερο στίβο, ως απόστρατος, και έχω καταξιωθεί». 

7. Αυτοί μέτραγαν τα ευρώ στην τσέπη τους κι αυτά τα ΄καναν καμιά φορά λάθος. Και νόμιζαν ότι είναι οικονομολόγοι. Κι ερχόντουσαν εδώ και φώ­ναζαν: να φύγει ο Σωτηρόπουλος. Ο άχρηστος, ο ανίδεος, ο αμόρφωτος, ο μπακάλης. Ο Σωτηρόπουλος τους έφταιξε». 

8. «Το βλέπω προσωπικά, ναι. Γιατί όταν έρχεται ο άλλος εδώ και μου λέει "πρασινοφρουρέ" θα φύγεις από δω μέσα, είναι ντροπή τους. Εγώ στη δουλειά μου δεν έχω ούτε κόμμα ούτε αδέλφια ούτε συγγενείς. Κι αν εγώ είμαι ή ήμουνα "πρασινοφρουρός", εκείνος τι είναι. "Μπλεφρουρός";» 

είπε...για τους επιθεωρητές του υπουργείου 

1. «Οι επιθεωρητές στο πόρισμά τους δεν ξέρουνε τι λένε. Εγώ στο λέω. Δε μπορώ εγώ να αποδέχομαι τις βλακείες που γράφει ο καθένας». 

2. «Εγώ τους είπα εδώ μέσα θα σας πλακώσω στις γροθιές. Είσαστε υποχείρια. κατευθυνόμενοι Από ποιον. Λεν ξέρω Από τον πάπα της Ρώμης» 

3. «Ας λένε ό,τι θέλουν οι επιθεωρητές. Το αμφισβητώ το πόρισμα σε πολλά σημεία. Δε γνωρίζουν οικονομική επιστήμη. Αυτό το λέω ευθαρσώς». 

4. «Εγώ ευθέως λέω ότι δεν είναι από τα σαΐνια. Η μελέτη τους δεν είναι ορθή». 

5. Από το υποθηκοφυλακείο μας είπανε (σ.σ για τους επιθεωρητές): καλά, χαζός είναι αυτός που ήρθε: Γιατί περί χαζού μάλλον πρόκειται» 

6. «Η υπόθεση του Ιερού Ναού ήτανε χαζομάρα των Οικονομικών Επιθε­ωρητών». 

7. Όλα τα άλλα (σ.σ που εντόπισαν οι επιθεωρητές) είναι λογιστικές εγγραφές. Βλακείες». 

8. «Άλλοι τους νταντεύουν, ας τους αξιολογήσουν. Αυτοί που τους λένε: πη­γαίνετε κάντε στο ΜΤΣ έλεγχο. Αυτοί που αποδέχονται ότι υπάρχει Ιερός Ναός. Αυτοί που, να τους έλεγαν ότι υπάρχει κι ένα διαστημόπλοιο, μπο­ρεί και να το αποδέχονταν». 

9. «Όταν έρθω εγώ στο σπίτι σου να κάνω έρευνα, επειδή έτσι έχω μια μανία εναντίον σου, μπορώ να πω ότι του βρήκα 15 κιλά χασίς, ενώ έχεις εσύ ας πούμε μια δόση ως χρήστης; Θα μου πει ο δικαστής, που είναι; Τα κατά­σχεσες;» 

10. «Αυτοί που τραυλίζουν σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά». 

11. « Ο προϊστάμενος στον τωρινό έλεγχο ήταν υφιστάμενος πέρσι. Γιατί δεν τα βρήκε τότε;» 

«Οι επιθεωρητές στο πόρισμά τους δεν ξέρουνε τι λένε. Εγώ στο λέω. Δε μπορώ εγώ να αποδέχομαι τις βλακείες που γράφει ο καθένας» 

«Βλακείες», «χαζομάρες» και «υποχείρια»! 

0 πρόεδρος του ΜΤΣ αμφισβητεί ευθέως το πόρισμα- κόλαφο των Οικονομικών Επιθεωρητών για το πάρτι των 614 εκατ. ευρώ που είχε στηθεί επί 20 χρόνια στο Ταμείο. 

ΜΕΤΟΧΙΚΟΝ ΤΑΜΕΙΟΝ ΣΤΡΑΤΟΥ 

«Ήδη σήμερα ήταν ο εισαγγελέας εδώ και μάζευε στοιχεία. Κι αφού μαζεύει αυτός, μαζεύω κι εγώ», είπε Στο ΧΩΝΙ ο πρόεδρος του ΜΤΣ. Χ. Σωτηρόπουλος. 

«Βλακείες» και «χαζομάρες» είναι δύο ενδεικτικοί χαρακτηρισμοί του προέδρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), Χαράλαμπου Σωτηρόπουλου, για τα ευρήματα των Ειδικών Οικονομικών Επιθεωρητών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στο πόρι­σμα για το πάρτι των 614 εκατ. ευρώ που είχε στηθεί στο Ταμείο. Ο ίδιος χα­ρακτηρίζει τους Επιθεωρητές «υποχεί­ρια» και «κατευθυνόμενους», αρνήθηκε όμως να εξηγήσει Στο ΧΩΝΙ από ποιον και γιατί. 

Ο κ Σωτηρόπουλος παραδέχεται ό­τι οι Επιθεωρητές εντόπισαν κάποια υπαρκτά «στοιχεία», θεωρεί όμως ότι όλα ήταν τακτοποιήσιμα, πολλά ήταν μεγαλοποιημένα και κατά την άποψή του ατυχώς αναφέρθηκαν. Ο ίδιος ισχυ­ρίζεται ότι από τις 50 διαπιστώσεις των Επιθεωρητών το ΜΤΣ έχει ήδη τακτο­ποιήσει το σύνολο πλην δύο. Το παρά­νομο της καταβολής του μερίσματος και ένα έλλειμμα της τάξης των 40.000 ευρώ, το οποίο ερευνάται και καθημε­ρινά μειώνεται. «Αυτό είναι όλο. Όλα τα άλλα είναι λογιστικές εγγραφές. Βλακεί­ες». λέει χαρακτηριστικά. 

Ποια είναι η εξήγηση του κ. Σωτηρόπουλου για το έλλειμμα των 40.000 ευρώ; Προέρχεται, λέει, από τα 1,25 εκατ. ευρώ δάνεια που εντόπισαν οι Επιθεω­ρητές ότι είχαν δοθεί σε άγνωστους δανειολήπτες. Κατ' αρχήν, ο πρόεδρος του ΜΤΣ θεωρεί ότι το ποσό αυτό ήταν μόλις 150.000 ευρώ και προκαλεί τους Επιθεωρητές να του αποδείξουν πως ήταν παραπάνω. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, το ποσό αυτό προέκυ­ψε από δανειολήπτες που αποστρατεύθηκαν πριν αποπληρώσουν το δάνειό τους. Όσο ήταν εν ενεργεία, το δάνειο αποπληρωνόταν, τμηματικά, κάθε μήνα από το μισθό τους, πράγμα που δε με­ταφερόταν στη σύνταξη όταν αποστρα­τεύονταν και, απλά, χανόταν! Πάντως, ο κ Σωτηρόπουλος θεωρεί ότι έγινε «πολύς θόρυβος για το τίποτα» και εξη­γεί πως, ήδη, εντοπίζουν τους δανειο­λήπτες και απαιτούν την αποπληρωμή της οφειλής. 

«Υπόψη ότι εγώ δεν είμαι υπεύθυνος. Ο πρόεδρος είναι υπεύθυνος; Υπάρχουν εκτελεστικά όργανα. Υπεύθυνος είναι ο γενικός διευθυντής, ο αναπληρωτής, η διευθύντρια της περιουσίας και ο χείρι­στης. Εγώ γι' αυτό έχω διατάξει και ΕΔΕ. Θα μου στοιχίσει τίποτα;», τόνιζε ο ίδιος. 

Ο κ Σωτηρόπουλος αμφισβητεί το πόρισμα σχεδόν σε όλα του τα επίπεδα ή, τουλάχιστον, όσα τον αφορούν (από 1998 έως 2002 ήταν αναπληρωτής γε­νικός διευθυντής, από 2002 έως 2004 γενικός διευθυντής και από τον Ιούνιο 2010 είναι πρόεδρος). 

Αρνήθηκε, πάντως, να απαντήσει στις αιτιάσεις των Επιθεωρητών, μία προς μία «γιατί αυτά τα στοιχεία τα φυ­λάω εγώ για τη δικαστική μου υποστή­ριξη. Ήδη σήμερα ήταν ο εισαγγελέας εδώ και μάζευε στοιχεία. Κι αφού μα­ζεύει αυτός, μαζεύω κι εγώ». 

Ο Σημίτης εξαγόρασε τις ψήφους των στρατιωτικών το 2000! 

Έβαλαν το ΜΤΣ να μοιράσει λεφτά (που δεν είχε) σε 60.000 οικογένειες στρατιωτικών, και κέρδισαν τις εκλογές με 70.000 ψήφους. 

Το 2000 το ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη κέρδισε τις εκλογές με διαφορά μόλις 70.000 ψήφους από τη Ν.Δ, παρότι όλοι προέβλεπαν ως επόμενο πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή. Αυτό είναι γνωστό. Δεν είναι γνωστό, όμως, ότι Σημίτης και Τσοχατζόπουλος είχαν επιστρατεύσει το υπερόπλο που λέγεται Μετοχικό Ταμείο Στρατού (ΜΤΣ) για να εξαγοράσουν κατά χιλιάδες τις ψήφους των στρατιω­τικών., των αστυνομικών και των οικο­γενειών τους. 

Τι είχε συμβεί; Το 1998, μέσα σε μια νύχτα ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας -και σήμερα τρόφιμος των φυλακών Κορυδαλλού- πέρασε ένα νόμο-έκπληξη: Μείωσε την ηλικία χορήγησης του βοηθήματος προς τα παιδιά των στρα­τιωτικών, από τα 35 στα 25 χρόνια! Το συγκεκριμένο Βοήθημα Οικονομικής Επαγγελματικής Αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ) δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Ο πρόεδρος του ΜΤΣ, Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος το υπολογίζει στα 15.000 ευρώ, με σημερινές αξίες. 

Ούτε και αφορούσε λίγους δικαιού­χους, καθώς -ξαφνικά- το βοήθημα έπρεπε να καταβληθεί σε όλους όσοι είχαν συμπληρώσει από το 25ο έως το 35ο έτος- της ηλικίας τους! Ο κ. Σωτηρόπουλος υπολογίζει τους δικαιούχους συνο­λικά σε 15.000 ! Με άλλα λόγια 15.000 δικαιούχοι, από 15.000 ευρώ ο καθένας, συνολικά 225 εκατ. ευρώ έπρεπε να βρει και να πληρώσει το Ταμείο. 

Τα είχε αυτά τα χρήματα το ΜΤΣ; Όχι βέβαια. Αναγκάστηκε να ξεπουλήσει, άρον-άρον, ένα σημαντικό μέρος της ακίνητης περιουσίας του, που αποτε­λούσε εγγύηση για τη συνέχιση της ύ­παρξης του. Σιγά μην έδιναν δεκάρα βέβαια. Σημίτης και Τσοχατζόπουλος αν θα υπάρχει σήμερα το ΜΤΣ (και «σωστά»: ο ένας είναι τώρα στο χρονοντού­λαπο της ιστορίας και ο άλλος στη φυ­λακή). Εκείνο που τους ενδιέφερε ήταν να γαντζωθούν με κάθε τρόπο στην ε­ξουσία. Σου λέει: οι 15.000 άνθρωποι που θα πάρουν από ένα τόσο σεβαστό ποσό, θα επηρεάσουν θετικά τις οικογένειές τους άρα συνολικά καμιά 60αριά χιλιάδες άνθρωποι θα έχουν κάθε λόγο να ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ στις εκλογές. Μά­λιστα η καταβολή του μερίσματος έγινε το 1999, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η χρονική απόσταση από τις εθνικές εκλο­γές του 2000». 

Σημίτης και Τσοχατζόπουλος έβαλαν την οριστική ταφόπλακα στο ΜΤΣ, αφού -έκτοτε- τα οικονομικά του Ταμείου ουσιαστικά δεν ορθοπόδησαν ποτέ. 

Σημίτης και Τσοχατζόπουλος χαρο­ποίησαν καμιά 60αριά χιλιάδες ψηφοφόρους, κάποιες χιλιάδες οικογένειες απόστρατων, οι οποίοι -βέβαια- δε μπο­ρούσαν να φανταστούν ότι εκείνη την ώρα υπογραφόταν η θανατική καταδίκη του Ταμείου τους. 

Σημίτης και Τσοχατζόπουλος κέρδι­σαν τις εκλογές με διαφορά 70.000 ψή­φων. 

« Όταν το 1996 έγινε η μείωση του ορίου ηλικίας, που υλοποιήθηκε το 1999, ήταν κυβέρνηση Σημίτη», διηγεί­ται ο πρόεδρος του ΜΤΣ, Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος. «Τότε η ΝΔ είχε μια άνοδο και στις εκλογές του 2000 ορια­κά βγήκε το ΠΑΣΟΚ. Ίσως το βοήθημα να προετοίμασε την ψυχολογία κάποιων ανθρώπων ότι 'να πόσο καλά πάμε'. Μπορεί να επηρέασε 50.000 ανθρώ­πους. Δεν ξέρω. Μπορεί. Υπάρχουν σχεδιασμοί. Θυμάμαι το 2003 που σου λέει θα σου σταματήσω την κράτηση για το παλιό ΛΑΦΚΑ γιατί το 2004 εί­χαμε εκλογές. Από δω και πέρα θα παίρ­νετε και 100 ευρώ παραπάνω». 

«Αν ο Σάλλας δεν έχει να πληρώσει για το Attica, να φύγει αύριο». 

«Δε θα έχουν να μου τα δώσουνε; Να παν' στο καλό. Θα πάρω τα 120 εκατ. ευρώ της εγγυητικής και ένα κτίριο καινούριο για εκμετάλλευση. Δεν κωλώνω». 

Το 2000, το Μετοχικό Ταμείο Στρα­τού (ΜΤΣ) έδωσε προς εκμετάλ­λευση στην κοινοπραξία Picar-Τράπεζα Πειραιώς το κτίριο όπου σή­μερα στεγάζεται το εμπορικό κατάστημα Attica. «Ένα ερείπιο που σήμερα θεω­ρούμε ότι είναι το στολίδι της Αθήνας, το Attica, το δώσανε για εκμετάλλευση κατά τη γνώμη μου επ' ωφελεία του ΜΤΣ», το­νίζει Στο ΧΩΝΙ ο πρόεδρος του Ταμείου, Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος. «Τώρα, τι παρασκήνιο έχει παιχτεί εγώ δεν ξέρω ούτε μ' ενδιαφέρει, άλλοι ας τα ψάξουν, αν υπάρχει. Είναι αλήθεια άτι μπορεί και να υπάρχει. Όπως και στην πώληση της Γενικής Τράπεζας, μπορεί και να υπάρχει. Εδώ είναι οι εισαγγελείς, εδώ είναι η οι­κονομική αστυνομία εδώ είναι τα στοιχεία και εγώ ό,τι έχει υποπέσει στην αντίληψη μου δεν έχω πρόβλημα να το πω, γιατί εγώ φίλους στη δουλειά μου δεν έχω και συγγενείς δεν έχω». 

Ο κ. Σωτηρόπουλος θεωρεί πάντως, ότι η ρευστότητα που έφερε η παραχώ­ρηση του Attica δημιούργησε μια ευφορία, που οδήγησε σε κακοδιαχειρίσεις: «Γιατί έρχεται ο Σάλλας -με διαγωνισμούς, όχι έτσι- και μας λέει θα σας δίνω 2 δισ. δρχ. το χρόνο. Εμείς, τότε, παίρναμε 800 εκατ. δρχ. από ενοίκια και -μείον τις συντηρή­σεις και τα έξοδα- μας έμεναν τα 700 εκατ. δρχ., οπότε τα 2 δισ. δρχ. μας φάνηκαν συμφέροντα. Έρχεται, λοιπόν, και μας λέει άντε πάρτε και 30 δισ. ως μπόνους, χάρισμά σας, αέρα. Αυτά τα 30 δισ. κά­λυψαν το έλλειμμα. γίνανε repos, μετοχές της Γενικής Τράπεζας και ρευστότητα για το ΜΤΣ. Αυτή η ρευστότητα παρότι δεν ήταν μεγάλη δημιούργησε μια ευφορία στους ανθρώπους. Νόμισαν ότι θα έρχε­ται κάθε χρόνο ένας Σάλλας να σου δίνει ένα 30άρι. Άρχισαν λοιπόν από το 2001 έως το 2006 να δίνουν αυξήσεις στο μέ­ρισμα. Δίκαιες. Γιατί το μέρισμα του ομοιόβαθμού μου στο Ναυτικό ή στην Α­εροπορία να είναι διπλάσιο από το δικό μου την ώρα που πληρώνω τις ίδιες κρατήσεις μ΄ αυτόν. Δίκαιο, αλλά ήταν εφικτό; Αυτό έφερε, λοιπόν, μια αύξηση 61% του μερίσματος σε μια πενταετία ή -συνυπολογιστικά- 87%». 

Ο κ. Σωτηρόπουλος ξεκαθαρίζει ότι θα είναι πολύ αυστηρός στην τήρηση της οικονομικής συμφωνίας με την τράπεζα Πειραιώς. 

Όπως εξηγεί, σύμφωνα με αυτή, η τράπεζα είναι υποχρεωμένη να αναπρο­σαρμόσει το ετήσιο ενοίκιο στα 27 εκατ. ευρώ ως το 2017 (από 10,5 εκατ. ευρώ). 

«Δε θα έχουν να μου τα δώσουνε; Να παν' στο καλό. Θα πάρω τα 120 εκατ. ευρώ της εγγυητικής και ένα κτίριο και­νούριο για εκμετάλλευση. Δεν κωλώνω. Να πα' να φύγουν αύριο αν δεν έχουν να μου τα δώσουν». 

Έλλειμμα, έλλειμμα και στο βάθος... πάλι έλλειμμα! 

0 πρόεδρος του ΜΤΣ παρουσιάζει το σχέδιό του για μηδενισμό του ελλείμματος. Μόνο που στο τέλος πάλι σε έλλειμμα καταλήγει... 

Η συσσωρευμένη ζημία του Μετο­χικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) ανέρχεται σήμερα σε 432 εκατ. ευρώ, όπως αποκάλυψε Το ΧΩΝΙ (21/10/12), φέρνοντας στη δημοσιότη­τα τη μηνυτήρια αναφορά του ανθυπο­λοχαγού ε.α Νικόλαου Τοτονίδη και του συνταγματάρχη ε.α. Σπυρίδωνα Σταματόπουλου. Το ποσό αυξάνεται στα 614 εκατ. ευρώ, αν προστεθεί και η αξία των ακινήτων που εκποιήθηκαν στο διάστημα αυτό, όπως προκύπτει από την Ειδική Οικονομική Επιθεώρη­ση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ένα πόρισμα-κόλαφος για τις διοικήσεις του Ταμείου, αλλά και όλες τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου, από το 1998 έως το 2011 (το οποίο επίσης αποκά­λυψε Το ΧΩΝΙ, 27/10/12). 

Το ΜΤΣ έχει φτάσει να δημιουργεί επιπλέον έλλειμμα 65 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο! Έχει σχέδιο η διοίκηση του Τα­μείου για να εξαλείψει αυτό το έλλειμ­μα και «ιδανικά» να αρχίσει να αποπλη­ρώνει και το χρέος; Ο πρόεδρος του ΜΤΣ, Χαράλαμπος Σωτηρόπουλος. α­παντά κατηγορηματικά ότι «ναι»! Μόνο που, στο τέλος, και το δικό του σχέδιο πάλι σε έλλειμμα καταλήγει... 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ιδού από πού σχεδιάζει να κόψει ο κ. Σωτηρόπουλος για να καλύψει το έλλειμμα των 65 εκατ. ευρώ το χρόνο. 

Το ΜΤΣ μείωσε το μέρισμα κατά 25%, εξοικονομώντας περίπου 45 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 175 εκατ. 

Αυξήθηκαν κατά μία ποσοστιαία μο­νάδα (25%) οι υποχρεώσεις των εν ενεργεία, διασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα 18 εκατ. ετησίως. 

Περιορίστηκε το βοήθημα θανάτου από 15 μερίσματα σε 10, εξοικονομώντας 2 εκατ. ετησίως. 

Έτσι, ο κ Σωτηρόπουλος υπολόγιζε να απαλείψει το έλλειμμα Το κατάφερε, όμως; Όχι. Υπολόγισε χωρίς τον περιο­ρισμό των εξοπλιστικών προγραμμάτων που έχουν καταρρεύσει λόγω κρίσης. Το ΜΤΣ λαμβάνει ένα ποσοστό 4% από το συνολικό ύψος των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Στρατού Ξηράς. Αυ­τός ο πόρος είχε σταθεροποιηθεί για μια 5ετία γύρω στα 50 εκατ. ευρώ το χρόνο και ο πρόεδρος του Ταμείου είχε προ­βλέψει ότι -με την κρίση- θα μειωνόταν κατά 15% ετησίως. Όμως, το 2011 τα συγκεκριμένα έσοδα μειώθηκαν στα 30 εκατ. ευρώ (κατά 30%) και το 2012 υ­πολογίζεται ότι θα πέσουν κάτω από 15 εκατ. ευρώ (μείωση 60%). 

Τι γίνεται τώρα; Και πάλι ο κ. Σωτη­ρόπουλος θεωρούσε ότι είχε βρει τη λύση για να καλύψει το νέο άνοιγμα των περίπου 20 εκατ. ευρώ το χρόνο. 

Την άνοιξη του 2012 θεσμοθετήθηκε η ενίσχυση του ΜΤΣ με το 1% από τις κρατήσεις των εν ενεργεία που μέχρι τότε πήγαινε στον ΟΑΕΔ (στον οποίο, όμως, δεν ανήκουν οι στρατιωτικοί και οι αστυνομικοί). Εξέλιξη, που θα απο­δίδει περί τα 18 εκατ. ευρώ ετησίως (9 εκατ. ευρώ φέτος, αφού δεν ισχύει από την αρχή της χρονιάς). Το υπόλοιπο, κατά τον πρόεδρο του ΜΤΣ πάντα, θα ερχόταν από μια καινούρια απαίτηση του προς το υπουργείο, να θεσμοθετή­σει έναν ακόμη πόρο για το ΜΤΣ: το 3,4% από τις δικαστικές αποφάσεις που επιβάλλουν χρηματικές ποινές ή όταν εξαγοράζονται ποινές. Αυτό θα έδινε άλλα 7-8 εκατ. ευρώ ετησίως στο ΜΤΣ, αλλά η απόφαση εκκρεμεί στο γραφείο του υπουργού αναπληρωτή Οικονομι­κών. Χρήστου Σταϊκούρα... 

«Αν όλα πήγαιναν καλά δε θα είχα πρόβλημα, θα είχα και περίσσευμα» τονίζει Στο ΧΩΝΙ ο κ. Σωτηρόπουλος. «Δε θα έκοβα το μέρισμα. Δε θα ξεση­κώνονταν όλοι αυτοί που γκαρίζουν. Αλλά όταν χρεωνόταν το ΜΤΣ δε γκά­ριζε κάνεις, γιατί έβλεπε την τσέπη του ζεστή και δε νοιαζόταν από πού. Δεν τους αδικώ, αλλά δε μπορείς να σκοτώσεις εσύ έναν άνθρωπο εδώ απέξω και επειδή τον πήρα εγώ στην πλάτη μου να τον πάω στο νοσοκομείο, να σκοτώσουν εμένα και το γιατρό. Δε μπορεί να μην καταφέρονται εναντίον αυτών που σκότωσαν το ΜΤΣ και να καταφέρονται εναντίον μου». 

ΤΟ ΧΡΕΟΣ, ΧΡΕΟΣ 

Το χρέος του ΜΤΣ απαρτίζεται από: 

180 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις προς τα παιδιά (που έχουν σταματήσει 

να εξυπηρετούνται από το 2008). 

160 εκατ. ευρώ προς το υπουργείο Οικονομικών από το οποίο επανειλημμένα δανείστηκε το ΜΤΣ στο παρελθόν για καλύψει τις υποχρε­ώσεις του. 

29 εκατ. ευρώ επιπλέον δάνειο από τον Ειδικό Λογαριασμό Αλλη­λοβοηθείας Στρατού (ΕΛΟΑΣ). 

40 εκατ. ευρώ δάνειο από τον Ει­δικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού (ΕΚΟ­ΕΜΣ). 

Τι σχεδιάζει να κάνει για αυτά η διοίκηση του ΜΤΣ; «Το μεγάλο κομμά­τι τα 160 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο τα διακανονίζω με νόμο σε βάθος 15ετιας. Ένας 'μαλακίδης' θα μπορούσε να πει ας κάνω εγώ ό,τι κάνω τώρα να πα' να φύγω κι ας κόψουν το λαιμό τους μεθαύριο. Εγώ τα 20 εκατ. ευρώ εισπρά­ξεις για την προικοδότηση (ΒΟΕΑ) δεν τα αγγίζω. Από τα ενοίκια αποπληρώνω και παλιό χρέος προς το ΕΚΟΕΜΣ. Ήδη ξόφλησα 8 εκατ. ευρώ στο ΝΙΜΙΤΣ, στο ΕΚΟΕΜΣ έχω δώσει 10, τον ΕΛΟΑΣ τον εξοφλήσαμε Ιούνιο και έδωσα άλλα 24 εκατ. ευρώ», εξηγεί ο κ. Σωτηρόπουλος. Αλλά ο πρόεδρος του ΜΤΣ έχει ζητήσει κι άλλα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, μέσω 12 σχεδίων νό­μου που έχει καταθέσει και εκκρεμούν. Τα δύο βασικότερα είναι, αφενός, να θεσμοθετηθεί πόρος του ΜΤΣ από τις κρατήσεις για το ΕΚΑΣ και, αφετέρου, ο κοινωνικός πόρος από τα εξοπλιστι­κά να κατανέμεται μεταξύ Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού ανάλογα με τη δύναμη του κάθε όπλου. «Τώρα, ό­ταν παίρνουμε αεροπλάνα, τα παίρνει η αεροπορία. Όταν παίρνουμε καράβια το ναυτικό. Όταν παίρνουμε φωτοβο­λίδες, τις παίρνει ο στρατός. Εγώ έχω 64.000 μερισματούχους και παίρνω 15 εκατ. Το ναυτικό και η αεροπορία μαζί έχουν 23.000. Και παίρνουν πάνω από 50 Δεν είναι άδικο; 

«Αυτά τα δυο δε θα γίνουν όμως. Τα έχω ζητήσει από τον Μπεγλίτη. Μας κορόιδεψε ο Μπεγλίτης, αδιαφόρησε ο κ. Αβραμόπουλος. Ο Παναγιωτόπουλος δε μας έχει πει τίποτα. Υπάρχει μια υ­πόσχεση της πολιτικής ηγεσίας που δείχνει έντονο ενδιαφέρον μέχρι στιγ­μής, εγώ όμως πιστεύω ότι δε θα γίνει τίποτα. Εδώ είμαστε. Να δείτε ότι δε θα τα κάνει». 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ
(ΤΟ ΧΩΝΙ-25/11/2012)



















1 σχόλια:

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger